Régebben nem voltam valami nagy célkitűző (így nyilván megvalósító sem). Persze, voltak dolgok, amiket a fejembe vettem, és megcsináltam, vagy csak szimplán kigondoltam, és “úgy lett”.
Például, hogy majd 30 éves koromra fogok a legjobban kinézni.

Ugye, milyen dögös? :)
Hát nem dögös?

Nos, erre a 30. születésnapomon vajmi kevés esély volt a 2 éves angliai tartózkodás utolsó 6 hónapjában történő életmódváltozás negatív irányának köszönhetően, hiszen őszintén szólva az volt szerintem a mélypont: jelenlegi (szerintem jó 😎 ) méreteimhez képest két számmal nagyobb. (Mondjuk melltartóból még mindig jobban örülnék, ha akkorákat kéne hordanom. Meg biztos más is… ;)) Közben azt is kitaláltam magamnak, hogy 30 éves koromban végigjárom Szent Jakab útját (amit magyarul csak camino-nak emlegetünk, ami tulajdonképpen csupán annyit jelent, hogy “út” – ezért ha spanyol ajkúval beszél az ember, akkor érdemes konkrétan fogalmazni: Camino de Santiago. Különben néznek hülyén, ha azt mondod: megcsináltam az utat. Milyen utat? Magyarul is hülyén néznénk.) Ez a két cél össze is ért egy májustól szeptemberig tartó spanyolországi tartózkodás formájában, amikor is kint voltam a Katalóniában élő bátyámnál, aki ráadásul a kikötőben dolgozott akkor. Ez bringával fél óra, ott kajakozgattam, és életemben először le is barnultam a kitartó napon levés hatására. Tetejében heti 4x jártam konditerembe. Mondhatjuk, meglehetősen kiegyensúlyozott edzés- és mozgásprogramot alakítottam ki magamnak, volt benne minden, mi szem-szájnak ingere: súlyzós és kardió, ciklikus és nem ciklikus, állóképesség, erő-állóképesség, max. erő fejlesztés… Talán a nyújtás mennyiségét lehetett volna még növelni, noha azért arra is odafigyeltem, hiszen papíros személyi edzőként és preventív gerinctrénerként tisztában vagyok a nyújtás jelentőségével. (KG-nak szeretettel!)
Ja, és igen, 2008 őszén, tehát 30 évesen végigjártam Az utat.

Pedig ezeket a célokat még csak le sem írtam. Vagy legalábbis nem olyan “célkitűzős” jelleggel. Talán valakinek, e-mailben. De arra meg már ki emlékszik…

Egy idő után, és főleg némi képződés hatására akadtak olyan célok, amiket már le is írtam, amikor már elkezdtem kicsit tudatosabbá válni e téren. Hallottam és olvastam ezt-azt, és szép fokozatosan (értsd: lassan…) fejlődtem, fejlődök. Egyik kedvencem ezek közül az “álompasi” listám volt. Egy alkalommal fogtam magam, és leírtam, milyen az én álompasim. Hát… az aktuális füzetemben két oldal lett, sok egyéb mellett ilyenek szerepeltek, hogy magas, sportos, szeret táncolni, stb. És mivel én imádom az outdoor (=kinti) sportokat, gondoltam, célszerű, ha ezen a téren is egyezik a véleményünk, tehát azt írtam, hogy “outdoor expert” (expert = szakértő).

checklistÉn úgy értettem, hogy valami outdoor sportban jeleskedik, pl. ejtőernyőzés, sziklamászás vagy hasonlók. A lista leírásához képest kb. két héttel mit dobott a gép? Egy olyan pasit, aki a listán szereplő kritériumok 95%-ának megfelelt. Elsőre nem is értettem, hogy akkor pont ennek a kitételnek miért nem. Aztán úgy voltam vele, hogy ez azért nem olyan nagy horderejű dolog, mint mondjuk az, hogy nemdohányzó legyen, ezért nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Aztán egyszer csak leesett a tantusz: az univerzum szó szerint értette az outdoor expert-öt. A srác agrármérnök volt, és állítólag a szakmájában elismert… A mezőgazdaság meg, mint tudjuk, többnyire outdoor tevékenység… Ő meg expert-nek expert. Ennyit a pontos fogalmazás jelentőségéről…

Azóta inkább pasis listát nem írok 🙂 (Különben is rájöttem, hogy egy nagyon fontos dolgot kifelejtettem akkor 🙂 )

Szóval, az írott és megfelelően kitűzött célok jelentőségét, varázsát azóta is tapasztalom. És mint tudjuk, a tudás hatalom, abból is az alkalmazott fajta, ezért ezt az  évet már céltudatosabban indítottam. Szerencsére ehhez segítség is van, csak meg kell ragadni. 🙂

Például ma, 2014. január 9-én este hatkor a Mikszáth téren. Úgyis ismerősöm vagy a facebookon, kérdezz a részletekről. Ha fontos ez az éved, és az életed. Elvégre ez hátralevő életed első napja. És ma vagy hátralevő életedben a legfiatalabb, és még sosem voltál ilyen öreg sem. 🙂

Na, szépséges napot!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

