2014 calendar66 SzÉN, azaz: 66 SzokásÉpítő Nap.

Ennek keretein belül indítottam az ötkor kelést. Jelentem, jól meg lehet szokni ennyi idő alatt, sőt, a közvetlen környezetet is hozzá lehet idomítani. Az időben való lefekvéshez ugyan a telefont nem árt kikapcsolni (régebben úgy voltam vele, úgyis csak az hív/ír, aki közeli, az meg érjen el… Most már úgy vagyok, hogy ha benézik, és 11kor hívnak, akkor bocs, de inkább már ők se.)

Amikor valamiért később kelek, az már nagyon fura. És igen, az is fura volt, amikor valaki megkérdezte, hogy “Ma is ötkor keltél?” – mire azt válaszoltam, hogy nem, ma KÉSŐN, fél hétkor… Nem is olyan rég, jól emlékszem még, azt gondoltam, hogy a reggel hét is korai, nemhogy annál bármennyivel is korábban, hiszen – ahogy Apu szokta mondani – akkor még a fű se nő.

A zavartalan nyugalom az, amit ilyenkor a legjobban értékelek. Sanszosan nem csörög a telefon, így jobban el tudok mélyedni a tennivalóimban. Tehát hatékonyabb és produktívabb vagyok. Ráadásul a reggeli futással a napi rendszeres mozgás is megvan. Ismerve magamat, ha ez máshogy alakul, akkor már könnyebben közbejön bármi. Ezért szeretem a fontos dolgokat a napom elején elvégezni. Aztán nyugodtan jöhetnek a sürgősek. 🙂 Meg az ad hoc jellegűek. Elvégre a változatosság gyönyörködtet, a változékonyság meg lényeges.

Azt azért nem mondom, hogy ötkor kivet magából az ágy, bár ha időben lefekszem (=11 előtt) zsinórban több napon át, akkor lehet. Mivel erre még nem nagyon volt precedens, nem tudok érdemben nyilatkozni. De már sokkal könnyebb (és főleg nyilvánvalóbb) az ötkor kelés. Rákerült mindennapi életem térképére, hogy úgy mondjam. Szilveszterkor a Himnusz utáni koccintást azért még megvártam (Hello Kittys műanyag pohárral, vízzel), szépen elmentem aludni, hogy az újévet az ötös keléssel indítsam. Megírtam a 2014-es checklist-emet, mint Schwarzenegger, aztán futottam egyet a bécsi újévi koncert előtt, ha már egyszer otthon vagyok – vétek lenne kihagyni azt a csodás levegőt!

Egyébként, ha 66 naponta új szokást építesz be, és mondjuk párhuzamosan nem akarsz többet futtatni, akkor az egy év alatt öt új szokás. Sok kicsi sokra megy ám. Ha mondjuk minden életterületről választok egyet, amivel nem teljesen vagyok elégedett, akkor év végére elég nagyon tud változni az életem.

Én idén 3 nyelvet akarok minimum jó erős középfokú, kulturált és gördülékeny társalgási szintre feltornászni. Nyilván azokkal kezdem, amelyekhez már van némi alapom. A spanyol van soron. Úgyhogy épp itt alszik két spanyolul beszélő couchsurfer három napig. Esélyes még a francia és a német.  A német már csak azért is, mert egyrészt csakazértis, hiszen rokonok is vannak, dolgoztam is Ausztriában (na jó, a tiroli dialektusnak… hát izé… mennyi köze van a némethez), tanultam is (vagyis jártam órákra – de erről már írtam korábban). Szóval nehogymárne tudjak végre németül normálisan. A francia meg tök jól ment anno, tehát azt is nehogymárne poroljam le végre. Ugye.

Izgi lesz!

Reklámok

66 SzÉN és a Boldog Újév” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. 5 am start project relaunch commenced. Így az éjszakázós-filmnézős ünnepek után eléggé harcos a dolog. 🙂 Whatever, once Pandora’s Box has been opened, it cannot be closed back.

Vélemény, hozzászólás?

