Eljött a lepelrántás napja: ma végre kiderül, mi áll az új 66 napos projektem középpontjában.

Meg is mondom inkább most azonnal, mielőtt megint idekanyarintok egy háromoldalas irományt, és a végén megint nem jutok el ehhez a témához J

Az új 66 napos projektem célja a Természetes Nyelvtanulás módszerének a spanyol nyelven keresztüli felfedezése.

torro

Tehát (minimum) 66 napon keresztül minden áldott nap foglalkozom a spanyol nyelvvel, méghozzá úgy, hogy minél anyanyelvibb legyen a közeg:

  • TED és egyéb, engem érdeklő témájú videókat nézek (amikor a technika ördöge engedi… Tök jó lenne tudni, hogy töltsem le őket a gépemre, hogy ne legyen ez a tevékenység internetfüggő. RTFM. Kágé?),
  • könyveket olvasok (még ha nem is értek minden egyes szót), (momentán Richard Bandler könyvét a szubmodalitásokról és egy másikat, ami „volt itthon”)
  • keresem a lehetőséget arra, hogy anyanyelvi beszélőkkel kommunikáljak élőben. Van egy argentin barátom, vele egyre gyakrabban váltunk e-mailt, és mivel szerencsére egész közel lakik, most már a találkozások gyakoriságát is növelni tudjuk. Amúgy is jó arc. Ráadásul a múltkor említette, hogy vasárnap esténként van a rakparton valami tangós buli…
  • A couchsurfing profilomat átírtam spanyolra, azt remélve, hogy ezzel a spanyolul beszélő vendégeim száma megugrik (instead of English speaking surfers).
  • A telefonomon nincs spanyol nyelv sajnos, így jobb híján angolra állítottam át. Viszont az emlékeztetőket, feljegyzéseket már spanyolul írom be.
  • Ráadásul a Cervantes Intézet is itt van három utcával lejjebb, és keddenként ingyenes filmvetítést tartanak.
  • Közben megtudtam, van egy spanyolos klub is kedd esténként (ráadásul az sincs messze: nagyon jó helyen lakom) – és itt legalább élőben lehet kommunikálni. Engem különben is az emberi energia tölt leginkább  J. Észrevettem, hogy ha nem beszélgetek két-három emberrel egy jó tartalmasat egy nap, akkor befordulok. A szép hosszú, inspiráló e-mail is megteszi mondjuk, mert az is személyes kommunikáció legalább. (És persze akad néhány blog, amelynek az aznapi friss bejegyzései szintén lélekemelőek. De jó, hogy ezt leírtam, mert eszembe jutott egy csajszi, akit a TED-en láttam a múltkor, utazós blogot ír, könyve is megjelent… Inspiráló!) És itt egy másik, amire rászokom: utazós 🙂
  • Amikor magammal beszélgetek, most már azt is egyre gyakrabban teszem spanyolul, vagy legalábbis néhány szót beiktatok, amikor eszembe jut.
  • Túl sok zenét – megfelelő apparátus híján – nem szoktam hallgatni, viszont most ezt a keveset is akkor már spanyol muzsikából. Kaptam egy adagot a múltkor, a laptopomon figyelnek.

Természetesen úgy indítottam ezt az új 66 napot, hogy kitöltöttem a kérdőívet J. Sokkal jobb végiggondolni, mi az A pont és hol a B. Még az is lehet, hogy kicsit csiszolok rajta. Feedback jöhet! Sőt. Jöjjön.

Gracias

Hasta luego

Reklámok

Lepelrántás” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

