We don’t need no education
We don’t need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teachers! Leave them kids alone!
All in all it’s just another brick in the wall.
All in all you’re just another brick in the wall.
(Pink Floyd)

Túl a szavakon.

Vagy inkább a szavakon innen. Hiszen hamarabb jönnek a gondolatok.

A gondolatokat a megérzések előzik meg.

Tegnap játszottunk egy nagyon érdekes játékot: többiek (kb 30 ember) körben álltak, és a körben két kaput alakítottak ki – nekünk ezt kellett megtalálni. Szavak nélkül természetesen. A kapu két ember között volt – ha odaálltam, kinyílt. A többi játékos a “fal vagyok” üzenetet küldte. Voltak, akiknek egyáltalán nem sikerült kapura lelniük. Olyan is akadt, akinek első lövésből gól született. Többen voltunk, akik néhány próbálkozás után találtuk meg.

Nagyon érdekes élmény megtapasztalni az “első megérzés” és a túlmisztifikálás különbségét. A magam részéről én már kint “tudtam” a neveket, hogy kik az “ajtónállók”. Egyszerűen beugrott két név. Bent azonban a testem jelzéseit figyeltem, amelyek ezúttal mást mutattak, másról szóltak. Aztán amikor megadtam magam az első gondolatnak, mondván, miért ne adjak egy esélyt annak az ominózus elsőnek, azonnal megnyílt előttem a kapu. A másodikat pedig rögtön utána meg is találtam.

Megnyíltak előttem a kapuk.

A saját utamat járni, meg ilyenek… Na igen. Ha egyszer valamerre visz az út, márpedig visz, akkor ott nyitva van az aranykapu, csak bújjatok rajta. Mint kés a vajban. Végre sínen vagyunk (nem úgy, mint József Attila), révbe érünk, meg ilyeneket szoktunk mondani.

Az utamon ott várnak rám azok a dolgok, amelyek ahhoz járulnak hozzá, hogy minél inkább kihozzam magamból a legjobbat. Merre menjek? Honnan tudom, hogy az akadályok az erősítést szolgálják, vagy táblák, jelezvén a rossz irányt?

“The brick walls are there for a reason. The brick walls are not there to keep us out. The brick walls are there to give us a chance to show how badly we want something. Because the brick walls are there to stop the people who don’t want it badly enough. They’re there to stop other people.”

(Randy Pausch: The Last Lecture)

“A falak okkal vannak. A falak nem azért vannak, hogy kívül tartsanak minket. A falak azért vannak ott, hogy megmutathassuk, mennyire akarunk valamit. Mert a falak azért vannak, hogy azokat állítsák meg, akik nem akarnak valamit eléggé. Azért vannak, hogy a többieket megállítsák.”

Randy Pausch: Az utolsó tanítás

Fal? Vagy behajtani tilos tábla?

(Mint az előbb például. Ráklikkeltem a közzététel gombra, mégsem jelent meg az írás az oldalon. Azelőtt pedig az a jó kis befejező mondat, amit idebiggyesztettem, nem jelent meg, hiába nyomtam a frissítésre.

Anyway. Akkor az csak nekem szólt. Jó kis miltonos mondat. )

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

