De furán hangzik a reggel öt. Inkább hajnali öt... Mert a reggel hat már jobban tetszik a fülemnek. Tehát hajnalban kelek. Szép munka.
De furán hangzik a “reggel öt”. Az inkább “hajnal öt”… Ha már reggel: “reggel hat” és “reggel hét” már jobban tetszik a fülemnek. Tehát akkor hajnalban kelek? Szép munka.

Tegnap kitaláltam, hogy lent hagyom az asztalon a telefonomat, mert amikor ébreszt, és még rezeg is, tényleg hangos. (Kiegészítő információ talán nem árt: az ágyam galérián van, 7 lépcsőfokot kell másznom.) És mivel olyan jó fej vagyok, hogy nem szeretném a lakótársam hajnali nyugalmát zavarni, kénytelen vagyok kiugrani az ágyból.

Eszembe is jutott: na jó, akkor ÉBREDEK (magamtól) majd pár perccel korábban. Ez nálam elég jól szokott működni, amikor sokkal hamarabb kelek, mint a mellettem / közelemben alvó.

“Oké, de honnan tudom majd, amikor felébredek, hogy tényleg annyi az idő, ha egyszer nincs nálam a teló?”

“Mindegy, fölkelek, ha még túl korai, visszafekszem, a visszaalvás sem jelent gondot.”

Eljött a reggel.

Magamtól ébredtem.

El is indult a belső párbeszéd rögtön:

“Ez már az? Tényleg magamtól ébredtem? Vajon mennyi lehet az idő?”

“Úgy rémlik, mintha már hallottam volna az ébresztő hangját – vagy csak álmodtam volna? Létezhet, hogy ENNYIRE elaludjak?”

“És mi van, ha még nincs is annyi idő? Végül is még várhatok… Úgyis ébreszt…”

És ezen a ponton szólt közbe a józan paraszti:

“És mi van, ha tényleg pár perccel vagyunk 5 előtt, a tudattalan elmém eleget tett a kérésnek, és felébresztett? Gyerünk, tudatos elmém, rángass ki az ágyból. Különben a tudattalantól várhatod, hogy újra teljesítse a kérést – ha te magad fittyet hánysz a tervre… Ha egyszer közös meló, akkor közös meló, vedd ki a részed. Rajtad a sor.”

Tehát fölkeltem.

Idő: 4:55

Szép munka!

Vélemény, hozzászólás?

